Van zaterdag 20 tot zondag 28 januari 2024 opent de grootste indoor boten- en watersportbeurs weer haar deuren voor honderdduizenden bezoekers. Deze gigantische beurs in Düsseldorf telt meerdere hallen met verschillende thema’s, van zeilen en superjachten tot duiken en kanoën. Alle zeilboten vind je in hal 15 en 16. Lang leve de voorpret! Wij lichten alvast drie boten voor je uit.
Grootste zeiljacht: Hallberg-Rassy 69
Een wereldpremière op Boot Düsseldorf: de Hallberg-Rassy 69. Tevens de grootste zeilboot die tijdens de beurs te bezichtigen is. Dit model is ook het grootste jacht ooit gebouwd door Hallberg-Rassy. Dit vlaggenschip kan in principe in je eentje worden bestuurd via push button sailing. Vrijwel alles kun je elektrisch bedienen. Dan hoef je alleen nog maar iemand te vragen je lijntje aan de wal even aan te nemen.
Binnen heb je bijna vijftien kubieke meter aan kastruimtes. De lange kuip is voorzien van twee L-vormige zitbanken, een grote en massief houten kuiptafel in hoogglans lak. En er is een optionele cockpitkoelkast. De kuip wordt goed beschermd door de karakteristieke Hallberg-Rassy-voorruit. Alvast een klein kijkje aan boord nemen? Bekijk dan onderstaande video. Tijdens de beurs kun je trouwens ook de kleinere Hallberg-Rassy 400 en Hallberg-Rassy 340 bewonderen.
Dagzeilen in stijl: Eagle 38
Leonardo Yachts, jachtenbouwer uit Sneek, zal op Boot Düsseldorf staan met de Eagle 38. Leonardo Yachts bouwt modern klassieke dagzeilers, die met name populair zijn in Zuid-Europa. Een lust voor het oog. Gemaakt met precisie en tijdloze elegantie.
De Eagle 38 is ontworpen in samenwerking met Hoek Design, een van ’s werelds meest toonaangevende jachtontwerpers. Deze 38-voets zeilboot is klassiek wat betreft uiterlijk, maar is gebouwd met de modernste inzichten. Door de strakke lijnen en geoptimaliseerde romp glijdt deze boot moeiteloos door het water. Zie jij jezelf al aan boord zitten?
Populair: Jeanneau Sun Odyssey 350
De Jeanneau Sun Odyssey 350 is de opvolger van de populaire 349. Dit model heeft een geheel nieuwe romp en een opvallend silhouet. Haar boeg staat vrij van het wateroppervlak, wat de wendbaarheid bij bijvoorbeeld aanmeermanoeuvres en handling bij weinig wind makkelijker maakt. Anders dan de naam doet vermoeden is de boot op romplengte net geen 33 voet.
Dit model onderscheidt zich van haar voorganger door de traploze walkaround gangboorden en grotere binnenruimte. Net als zijn voorganger kun je bij de Sun Odyssey 350 kiezen voor een klapkiel – om droog te kunnen vallen – met variabele diepgang van 1,28 tot maar liefst 2,54 meter.
Informatie
Meer informatie over alle activiteiten en exposanten op de beurs vind je hier. En lees ook onze eerdere artikel over de beurs met meer algemene bezoekersinformatie boot Düsseldorf. Een dagkaartje kost 21 euro, voor kinderen 9 euro. Voor onder andere senioren, studenten en het bezoeken van alleen de middagen gelden gereduceerde tarieven.
Tags: boot dusseldorf 2024 Last modified: 10 januari 2024
Wat een schitterende keus! Geweldige schepen om vele dagen op te vertoeven!
Maar,…….. wat kost dat wel niet zo’n Eagle 38? Vast meer dan onze Bavaria 38-3 Holiday.
Wat ben ik toch blij met mijn mooie (ouderwetse) interieur van echt hout(teak/mahonie) als ik dat vergelijk met dat van de Hallberg-Rassy 69.Alsof je de Ikea winkel binnen stapt.Flets,geen warmte,plastic uitstraling.En dan die belachelijke prijs die je voor zo’n karakterloze boot moet neerleggen.Alles elektrisch,dat is funest voor je spieren en gewrichten.Niet bewegen is op oudere leeftijd een recept voor het krijgen van ziekten.En dan te bedenken dat het vaak de goed bemiddelde oudere deze boten kunnen bekostigen en gaan varen.
Als dan de elektriciteit een keer faalt dan zal de niet bewegende oudere eigenaar zeker in de problemen komen.Immers:geen training,geen spieren.
Afzender:een nostalgische Trintella 3 eigenaar uit de vorige eeuw.