Promo

Catamaranzeilen met schipper van Venetië naar Split

12 dagen eilandhoppen

Ronald Geertjens, Marieke Klap en hun drie kinderen boekten afgelopen zomer hun 12-daagse catamaranzeiltocht bij Silver Sail. De familie stapte aan boord van een Lagoon 46 catamaran en vertellen over hun zeiltocht. “We zochten comfort tijdens deze reis en vonden een luxe catamaran met airconditioning, een elektrische generator en wat ijsmaakapparatuur. Onze schipper, Sandro, een aardige Kroaat van in de dertig met meer dan tien jaar zeilervaring nam ons mee.”

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Silver Sail.

Deze tiendaagse reis werd een onvergetelijk avontuur. Haal voor jezelf ideeën uit hun verhaal of boek de reis direct bij Silver Sail. Je kunt hier nog meer tips lezen over zeilen en ankeren in Kroatië.

Kaart met de hele 12-daagse zeilroute

Dag 1: Rovinj

Aangekomen in Venetië maakten we kennis Sandro, verdeelden we de hutten en pakten onze koffers uit. Wat een fijne plek om onze vakantie in door te brengen! We verlieten de oude grachten voor onze eerste bestemming, de charmante stad Rovinj in Kroatië. De skyline van Venetië vervaagde langzaam toen we vertrokken en werd ingeruild door het water van de Adriatische Zee. Toen we in Rovinj aankwamen troffen we een oude stad met geplaveide straten en kleurrijke huizen. We verkenden smalle straatjes, aten verse vis in een klein restaurant aan het water en genoten van de eerste smaak van ons mediterrane avontuur.

Het startpunt van de reis was Venetië

Dag 2: Pula

Op dag twee werden we naar Pula geleid, een plek vol historie. Het meest opvallende was het Romeinse amfitheater, dat een van de best bewaarde ter wereld is. In de voetsporen treden van oude gladiatoren en je het gebrul voorstellen van de menigte die ooit de arena had gevuld, was ongelooflijk. De combinatie van geschiedenis met de schoonheid van de zee heeft een blijvende indruk bij ons achtergelaten.

Dag 3: Eiland Unije of Mali Lošinj

Met de wind in de zeilen vertrokken we naar de eilanden. Op dag drie mochten we kiezen: welke eiland had onze voorkeur, het serene eiland Unije met mooie stranden of de levendige haven van Mali Loinj met kleurrijke gevels en drukke cafés. We kozen voor het strand.

Dag 4: Eiland Ilovik

Op de vierde dag van onze reis werden we naar de geheime parel van Ilovik geleid. Het was een geweldige verrassing om dit eiland te ontdekken, met zijn prachtige dorpjes, prachtige tuinen en rustige stranden. Llovik werd de perfecte plek met haar eenvoud en natuurlijke schoonheid om volledig te ontspannen en tot rust te komen.

Dag 5: Island Molat

Molat, onze bestemming op de vijfde dag, was een serene ontsnapping aan de wereld. We zagen ongerepte natuur en een ongehaast dorpsleven. Molat is een vredige oase voor rust en stilte.

Dag 6: Sakarun Beach on Dugi Otok

Het bezoek aan het zandstrand van Sakarun op Dugi Otok was een hoogtepunt van onze reis. Het is waar paradijs voor zwemmers en zonaanbidders. Terwijl de kinderen zich vermaakten met zandkastelen bouwen vonden wij in het kristalheldere water en nauwelijks golfslag een perfecte plek om te zwemmen.

Dag 7: Kornati Archipelago

We zeilden verder naar de archipel van Kornati. Met meer dan 140 eilanden, eilandjes en riffen verscheen de ene schoonheid na de andere voor onze ogen terwijl we de archipel verkenden. We hebben de verborgen baaien bekeken, in kristalhelder water gedoken en zijn onder de indruk van de natuur.

Dag 8: Island Žirje

Op de achtste dag was Žirje onze bestemming en bevonden we ons op een authentiek eiland. Prachtige baaien, zuiver water en een gevoel van tijdloosheid. Hier maakten we echt contact met de natuur.

Dag 9: Island Vis

Onze volgende bestemming is Vis, de parel van de Adriatische Zee. Het is een eiland met een rijke historie, prachtige natuur en ontspannen bewoners. We hebben de smalle straatjes verkend, de lokale keuken van het eiland geproefd en genoten van de gezellige sfeer.

Dag 10: Pakleni Archipel

Het volgende paradijs van onze tocht. Verborgen baaien, geïsoleerde stranden, kristalhelder water en de mediterrane zon maakte dit tot een dag vol pure ontspanning aan boord met zwemmen en zonnebaden en lachen om de verhalen die tot laat in de avond door de kinderen werden verteld.

Pakleni-archipel

Dag 11: Hvar

De volgende dag ging de zeiltocht naar de haven Hvar. We hebben de stad verkend met historische architectuur en aangename stranden. Nadat we in een restaurant hadden gegeten slenterden we in de gezellige straten naar de boot. Het was volle maan en we zagen hoe het nachtleven hier op gang kwam.

Hvar

Dag 12: Split

Onze vakantie kwam tot een einde in de levendige stad Split. Oude geschiedenis gaat naadloos samen met het moderne leven. We bezochten het Paleis van Diocletianus, UNESCO erfgoed, genoten van het uitzicht vanaf de Marjan-heuvel en genoten van onze laatste momenten in dit prachtige zeilgebied. Wat een heerlijk ontspannen vakantie!

Eenvoudig zelf een boot huren

Overweeg je zelf in Kroatië te gaan zeilen? Silver Sail is een Yacht Charterbedrijf uit Split. Zij bieden zeilers een kans om online boten te charteren op de meest spectaculaire zeilbestemmingen, waaronder Kroatië maar ook in andere landen. Het huren van een zeilboot in het buitenland wordt zo heel gemakkelijk.

Heb je interesse in het huren van een jacht in Kroatië? Kijk dan op de website van Silver Sail. Via deze link vind je nog meer voorbeeld vaarroutes door Kroatië.

Zeilen lezersaanbieding!
Vermeld dat je een Zeilen fan bent als je contact met Silver Sail opneemt. Je ontvangt dan een gratis transfer op de dag van inscheping (enkel op inschepingsdag) van Split luchthaven of Split hotel naar de gehuurde boot in een van de jachthavens in de omgeving.