Conclusie
Saffier heeft op safe gespeeld door een oud succesnummer uit de kast te halen en dat te moderniseren. Toch dekt dat de lading niet helemaal, omdat de aanpassingen aan kiel en roer, het vernieuwde tuig, de leefbare binnenruimte en het gemoderniseerde tuig met dito beslag de boot een compleet ander karakter hebben gegeven. De rompvorm is hetzelfde, maar daar is alles mee gezegd. Wederom heeft Saffier een boot gebouwd die al klopte, maar die onze zeilersharten nu nog harder laat kloppen. Wat betreft de prijs: die is voor een uitgeklede, maar zeilklare versie redelijk en hoog voor een aangeklede versie met alle opties.
Specificaties
Titel | |||
---|---|---|---|
Vaartest Saffier Sc 6.50 | Nummer | Jaargang | |
03 | 2016 | Merklogo | |
Merk | Type | ||
Saffier | Sc 6.50 | Testomstandigheden | |
IJmuiden, 10-20 knopen/2-4 Beaufort, | Fotograaf-foto | ||
Tekening | |||
Ontwerp | Bouw | ||
Dean Hennevanger | Saffier Maritiem | Leverancier Nederland | Leverancier Belgie |
Saffier Maritiem | Escape NV | Lengte romp | Lengte waterlijn (Lwl) |
6,50 | 5,80 | Rompmateriaal | Breedte romp (Bmax) |
Polyester | 2,05 | Kielsoort | Diepgang Standaardkiel |
onbekend | onbekend | Diepgang | Waterverplaatsing | Ballast (Kielgewicht) | Masthoogte boven waterlijn |
0,95 | 900 | 400 | 8,80 | Aandewinds zeiloppervlak | Bijgeleverde zeilen |
21 | onbekend | I | J | P | E |
7,42 | 2,12 | 7,50 | 3,07 | Motormerk | Motortype | Motorvermogen | Motortoevoeging |
onbekend | onbekend | 9 | onbekend | Inhoud brandstoftank | Inhoud watertank | Inhoud vuilwatertank |
25 | n.v.t. | n.v.t. | Douche | Hutten | Slaapplaatsen | Slaapplaatsen maximaal |
onbekend | onbekend | 2 | 2 | Stahoogte bij luik | Stahoogte bij hoofdschot |
onbekend | onbekend | Prijs vanaf | Prijs-vanaf-toevoeging | Standaardluxeprijs | Standaardluxeprijs-toevoeging |
30.000 | 43.500 | 48.995 | onbekend | Specificatietoelichting |
onbekend |