Vaartest Corsair Pulse 600

10:37

Bestel hier de volledige vaartest.

Conclusie

De Pulse 600 maakt z’n uiterlijk en naam meer dan waar. De boot gaat er bij een beetje wind al snel vandoor. Maar niet op een onprettige of oncontroleerbare manier. De boot is gemakkelijk trailerbaar, eenvoudig op te tuigen en goed handelbaar onder zeil. Punten van aandacht: de stroef lopende grootzeilinvoer, de niet deugdelijk vastgeschroefde plaat in het uitklapsys-teem – navraag door de leverancier leerde dat er een M10-boutje had moeten zitten waar een M8 zat – en het feit dat reven op het water moeilijk gaat, zeker gezien de matige trimmogelijkheden met de cunningham. Lozen op de overloop of met de grootschoot kan natuurlijk altijd. Zeilklaar, inclusief levering en btw kost de boot 43.185 euro, met trailer en gennakerpakket komt daar nog zo’n 7000 euro bij. Da’s niet goedkoop, maar ook zeker niet duur voor zes meter lang razendsnel zeilplezier!

Specificaties

Titel
Vaartest Corsair Pulse 600
NummerJaargang
122016
Merklogo
MerkType
CorsairPulse 600
Testomstandigheden
Grevelingen, bij Bruinisse, variabel 11-15 knopen/
4 Beaufort, vlak water
Fotograaf-foto
Tekening
OntwerpBouw
Design Team Corsair en Francoisçois PerusCorsair Marine
Leverancier NederlandLeverancier Belgie
Nibor MarineNibor Marine
Lengte rompLengte waterlijn (Lwl)
66
RompmateriaalBreedte romp (Bmax)
onbekend4,5
KielsoortDiepgang Standaardkiel
onbekend0,22
DiepgangWaterverplaatsingBallast (Kielgewicht)Masthoogte boven waterlijn
1,20,37onbekend9,5
Aandewinds zeiloppervlakBijgeleverde zeilen
26,2onbekend
IJPE
onbekendonbekendonbekendonbekend
MotormerkMotortypeMotorvermogenMotortoevoeging
onbekendonbekendonbekendonbekend
Inhoud brandstoftankInhoud watertankInhoud vuilwatertank
onbekendonbekendonbekend
DoucheHuttenSlaapplaatsenSlaapplaatsen maximaal
onbekendonbekendonbekendonbekend
Stahoogte bij luikStahoogte bij hoofdschot
onbekendonbekend
Prijs vanafPrijs-vanaf-toevoegingStandaardluxeprijsStandaardluxeprijs-toevoeging
43.185onbekend48.035onbekend
Specificatietoelichting
onbekend
Last modified: 9 oktober 2019
Sluiten