Conclusie
De Q-29 is een prima schip met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Uiteraard zijn er een paar boten van vergelijkbare lengte die voor minder te krijgen zijn. Zelden zult u dan echter een beter gekonstrueerd en uitgerust schip aantreffen.
De zeileigenschappen zijn goed en het schip is zonder meer zeewaardig. De konstruktie is zorgvuldig en aan het interieur is veel aandacht besteed; voor de lengte is hij opvallend ruim. De Q-29 maakt alleszins de Nederlandse traditie van kwaliteit waar en u hoeft er niet onevenredig veel geld voor te betalen.
Specificaties
Titel | |||
---|---|---|---|
Zeilen met de Q-29 | Nummer | Jaargang | |
02 | 1992 | Merklogo | |
Merk | Type | ||
Q-29 | onbekend | Testomstandigheden | |
onbekend | Fotograaf-foto | ||
Tekening | |||
Ontwerp | Bouw | ||
Jac. de Ridder | Q-Boats | Leverancier Nederland | Leverancier Belgie |
onbekend | onbekend | Lengte romp | Lengte waterlijn (Lwl) |
8.90 | 7.10 | Rompmateriaal | Breedte romp (Bmax) |
Polyester | 3.02 | Kielsoort | Diepgang Standaardkiel |
Vinkiel | 1.30 / 1.55 / 1.75 | Diepgang | Waterverplaatsing | Ballast (Kielgewicht) | Masthoogte boven waterlijn |
onbekend | 3.25 | 1350 | 12.00 | Aandewinds zeiloppervlak | Bijgeleverde zeilen |
46.5 | grootzeil, High Aspect fok | I | J | P | E |
onbekend | onbekend | onbekend | onbekend | Motormerk | Motortype | Motorvermogen | Motortoevoeging |
Volvo Penta | 2002S | 18 | Saildrive | Inhoud brandstoftank | Inhoud watertank | Inhoud vuilwatertank |
55 | 2*55 | onbekend | Douche | Hutten | Slaapplaatsen | Slaapplaatsen maximaal |
onbekend | 2 | 4 | 6 | Stahoogte bij luik | Stahoogte bij hoofdschot |
1.83 | 1.80 | Prijs vanaf | Prijs-vanaf-toevoeging | Standaardluxeprijs | Standaardluxeprijs-toevoeging |
56631 | Af Workum | onbekend | onbekend | Specificatietoelichting |
onbekend |
Q-29 is een verderzetting van de Spirit 29, die oorspronkelijk op de Spirit scheepswerf van de gebroeders Van Heyghen in Boom (BE) gebouwd werd.