Conclusie
De Seaquest 32 lijkt ons een belofte voor de wedstrijdbanen. De constructie, het staand en lopend want en de dekuitrusting zijn van uitstekende kwaliteit. De boot loopt prima. Hoog en snel, zeker bij het lichte weer dat wij troffen tijdens de proefvaart. Gezien de cijfers zijn we ervan overtuigd dat de boot ook goed presteert bij hardere wind.
Alles wat met varen te maken heeft, deugt aan deze Seaquest. De zware gewichten bevinden zich op de juiste plaats. Het vlak is degelijk versterkt en de constructie van de kiel op het vlak lijkt solide. Ook de ventilatie en de constructie van bijvoorbeeld de scepters deugen. Misschien letten wedstrijdzeilers daar minder op, maar op de inbouw van de motor, de technische installatie, de afwatering van de bilge en de stijl van het interieur is nogal wat aan te merken. Bij een prototype zouden we daar niet teveel over gezegd hebben, maar na de dertigste boot die de productiehallen verlaat, had dat ons inziens niet meer mogen voorkomen.
Kopers van de Seaquest 32 kunnen al hun persoonlijke wensen indienen, maar de werf accepteert geen aanpassingen die de zeileigenschappen nadelig beïnvloeden.
Specificaties
Titel | |||
---|---|---|---|
Koninklijke terugkeer | Nummer | Jaargang | |
onbekend | 2009 | Merklogo | |
Merk | Type | ||
Seaquest 32 | onbekend | Testomstandigheden | |
IJsselmeer, Wind 2/3 | Fotograaf-foto | ||
Tekening | |||
Ontwerp | Bouw | ||
Stephen Jones | Seaquest Yachts | Leverancier Nederland | Leverancier Belgie |
Jachthaven Lelystad | onbekend | Lengte romp | Lengte waterlijn (Lwl) |
9.52 | 8.24 | Rompmateriaal | Breedte romp (Bmax) |
onbekend | 3.15 | Kielsoort | Diepgang Standaardkiel |
onbekend | 1.93 | Diepgang | Waterverplaatsing | Ballast (Kielgewicht) | Masthoogte boven waterlijn |
onbekend | 3.522 | 1320 | onbekend | Aandewinds zeiloppervlak | Bijgeleverde zeilen |
53.8 | Geen | I | J | P | E |
onbekend | onbekend | onbekend | onbekend | Motormerk | Motortype | Motorvermogen | Motortoevoeging |
Yanmar | onbekend | 20 | onbekend | Inhoud brandstoftank | Inhoud watertank | Inhoud vuilwatertank |
70 | 200 | onbekend | Douche | Hutten | Slaapplaatsen | Slaapplaatsen maximaal |
onbekend | 3 | 6 | onbekend | Stahoogte bij luik | Stahoogte bij hoofdschot |
onbekend | onbekend | Prijs vanaf | Prijs-vanaf-toevoeging | Standaardluxeprijs | Standaardluxeprijs-toevoeging |
92000 | Vaarklaar | 145341 | onbekend | Specificatietoelichting |
De standaardluxeprijs is berekend ten behoeve van de prijsvergelijking. Hierbij zijn alle extra’s berekend die een andere importeur bij de prijs in rekent. Vaak zijn de toevoegingen in uw ogen misbaar. U zult dus in de praktijk minder kwijt zijn dan onze standaardluxeprijsberekening aangeeft. Bij deze standaardluxeprijs zijn extra berekend: gps-plotter, marifoon met antenne, stuurwiel, noodhelmstok, verwarming, douche in toilet, anker en ketting, verhaalklampen, log- en diep- temeter, winset, boiler en heetwaterkraan, acculader, walspanning, kuipdouche, tweede serviceaccu, post voor de zeilen à 15.000 euro, klapschroef, driekleurentoplicht, fenders en land- vasten, twee brandblussers, koelkast, vier leeslampen in de hutten, handgreep van rvs in het toilet, vuilwatertank, elektrische bilgepomp, antifouling, transport naar Nederland en vaar- klaarmaken. Gezien de schaarste aan teak en de omstandigheden waaronder wilde teak wordt gewonnen, vermelden we bij de standaardvoorzieningen noch bij de extra’s teakproducten. |