Bavaria 44 Vision

10:35

Conclusie

De Bavaria 44 Vision legt de wat oudere zeilers een intrigerende keuze voor. Willen we weer een grotere boot of kiezen we voor dezelfde lengte als nu, maar dan een boot met meer ruimte en comfort? Een groter schip heeft meer zeiloppervlak en is zwaarder te bedienen dan de boot die we nu hebben. De kinderen zijn het huis uit, dus waarom willen we eigenlijk een grotere boot? Misschien willen we alleen maar wat meer luxe en comfort. Zo ja, kijk dan eens naar de ‘Vision’-lijn!

Vanuit dit dilemma is het prijsverschil tussen de boten van de Cruiser-lijn en de Visions verklaarbaar. De veel ruimere, lichtere en comfortabele Visions hoeven niet te concurreren met de boten van dezelfde lengte, maar met die van een stap groter. De keus is immers niet de Vision 44 of de even lange Bavaria 42, maar de Vision of de Bavaria 50 en voor die prijs kunt u een heel luxe Vision 44 kopen, inclusief boegschroef, elektrische lieren en mastrolreefi nstallatie!

Daarmee blijft de prijs van de boot nog altijd concurrerend met elke serieboot van dezelfde lengte met een vergelijkbare uitstraling. Bij sommige details hebben we wel wat opmerkingen, maar het merendeel betreft zaken die met weinig moeite verbeterd kunnen worden. Dat de lengte van de schootrails het niet mogelijk maakt een HA-fok op te tuigen, lijkt ons met het oog op deze groep potentiële klanten een essentiële misser. Deze zou gedeeltelijk goedgemaakt kunnen worden door een keerfok als optie aan te bieden. De tanks zouden een plaats moeten krijgen in de buurt van de kiel. Mogelijkerwijs is de ruimte onder de salonbanken en fauteuils een optie. Maar ja, dat is een hele operatie. En natuurlijk moet de afwerking verbeteren, maar daar hebben we alle vertrouwen in.

O ja, speciaal voor Bavaria-schippers die ons in het verleden daarop aanspraken, ook op deze Bavaria zochten we te vergeefs naar een ouderwetse bilgeput waar lekwater zich kan verzamelen, zodat dit ook onder helling door de automatische bilgepomp verwijderd kan worden…

Specificaties

Titel
Zeilen met de Bavaria 44 Vision
NummerJaargang
112006
Merklogo
MerkType
Bavaria 44 Visiononbekend
Testomstandigheden
onbekend
Fotograaf-foto
Tekening
OntwerpBouw
J&J DesignBavaria Yachtbau
Leverancier NederlandLeverancier Belgie
Van den Bosch Yachting, Holland SailingBelgium Boat Service
Lengte rompLengte waterlijn (Lwl)
12.9911.55
RompmateriaalBreedte romp (Bmax)
Polyester4.39
KielsoortDiepgang Standaardkiel
Vinkiel1.80
DiepgangWaterverplaatsingBallast (Kielgewicht)Masthoogte boven waterlijn
2.1010.4380020.0
Aandewinds zeiloppervlakBijgeleverde zeilen
113onbekend
IJPE
onbekendonbekendonbekendonbekend
MotormerkMotortypeMotorvermogenMotortoevoeging
Volvo PentaD2-5553onbekend
Inhoud brandstoftankInhoud watertankInhoud vuilwatertank
210360onbekend
DoucheHuttenSlaapplaatsenSlaapplaatsen maximaal
236onbekend
Stahoogte bij luikStahoogte bij hoofdschot
onbekendonbekend
Prijs vanafPrijs-vanaf-toevoegingStandaardluxeprijsStandaardluxeprijs-toevoeging
180880Af werf, vaarklaaar247000onbekend
Specificatietoelichting

De standaardluxeprijs is berekend ten behoeve van de prijsvergelijking. Hierbij zijn alle extra’s berekend, die een andere importeur bij de prijs in rekent. Vaak zijn de toevoegingen in uw ogen misbaar. U zult dus in de praktijk minder kwijt zijn dan onze standaardluxeprijsberekening aangeeft.

De Bavaria 44 Vision wordt standaard geleverd met onder meer: relingdoorgang, rolreef- inrichting voor de genua, gietijzeren kiel met loden bulb, twee stuurwielen, oven, twee koelkasten (een bovenlader en een voorlader) twee natte cellen met toilet en douche, twee vuilwatertanks, tridata (log, snelheid en diepte), en windmeetset. De extra’s boven de ‘prijs vanaf’ zijn de volgende: teak op loopdek en opbouw, stuurautomaat, giekophouder, elektrische genualieren, rolreefsysteem in mast, slingerpaal in de salon, dekafzuiging voor de vuilwatertank, warmeluchtverwarming, een extra 140 Ah accu, marifoon en antenne, stereo cd en radio, kaartplotter met GPS, magnetron, drieblads klapschroef, ploegschaaranker met beslag en 50 m. ketting, boegschroef, buiskap met rvs handgrepen, 4 rvs kikkers en 2 middenbolders, driekleurentoplicht en ankerlicht, radarreflector, ventilatiesysteem op luiken en achterschot, afleveringskosten, transport naar Nederland, epoxyprimer op het onderwaterschip, antifouling en een opleveringskeuring.

Last modified: 12 mei 2011
Sluiten