Actueel, Nieuws, Zeilen nieuws

Heiner zoekt verder naar VOR-sponsors

14:14

IMG_4866
Roy Heiner en zijn team zoeken verder naar sponsors voor een eigen campagne voor de Volvo Ocean Race 2014-15. Afgelopen week verwachtte hij een belangrijke stap te kunnen zetten tijdens een bijeenkomst met enkele geinteresseerde partijen. Maar het liep anders.

Tot teleurstelling van Roy Heiner heeft deze bijeenkomst niets concreets in de vorm van nieuwe sponsorovereenkomsten opgeleverd.
Op dit moment is er een toezegging van een internationale onderneming, met een vestiging in Nederland, dat bereid is 8 miljoen euro in het Volvo project van Heiner te steken. Maar deze sponsor wil de kar niet alleen trekken. Anderzijds kost een campagne afhankelijk van de omvang tegenwoordig 12 tot 14 miljoen euro. Dus er is nog een behoorlijk financieel gat dat Roy Heiner niet op korte termijn verwacht te dichten. Met zijn team gaat hij nu kijken of het wellicht mogelijk is om een campagne op te tuigen maar dan met een minimale opzet. Heiner verwacht niet eerder dan in januari hier meer over te kunnen melden.

Ontbrekende geld

Eerder liet hij Zeilen weten dat het een voordeel is dat de organisatie van de Volvo Ocean Race zelf op dit moment de boten, Volvo 65’s, laat bouwen. In voorgaande jaren gebeurde dat door de deelnemende teams, die daar ruim voor de start al druk mee bezig waren. “Nu hebben wij gelukkig nog wat tijd om op zoek te gaan naar het ontbrekende geld.”
Naast Team Heiner is een initiatiefgroep rondom meervoudig deelnemer Bouwe Bekking bezig om een Nederlands getinte campagne op te zetten. De onderhandelingen met kandidaat sponsors zijn in een beslissende fase.

In Zeilen 12 (over een week bij abonnees op de deurmat) staat een uitgebreide voorbeschouwing op de komende Volvo Ocean Race.

Last modified: 12 november 2013
Sluiten