Conclusie
De werf claimt met de C&C 115 een succesnummer aan de bestaande lijn te hebben toegevoegd. Inmiddels zijn er al meer dan veertig te water gelaten. Wij hebben geen reden om aan het voorspelde succes te twijfelen. De 115 heeft voldoende onderscheidende eigenschappen om een plek in de Europese markt te veroveren. De indeling, het niveau van afwerking en de kwaliteit van bouw verschillen op een aangename manier van de gangbare Europese werven.
De C&C is met recht een cruiser/racer te noemen. Van binnen alle luxe van een degelijk toerjacht, aan dek de voorzieningen om op de wedstrijdbanen goed uit de voeten te kunnen. De standaard koolstof mast, het kwalitatief uitstekende beslag, de snelle rompvorm en het grote zeiloppervlak zijn hiervan de voornaamste voorbeelden. De C&C maakt een weldoordachte indruk. Des te opmerkelijker is dan, dat aan iets alledaags als ventilatie nauwelijks aandacht is geschonken.
Wat de prijs betreft, komt de 115 in de buurt van de Zweedse Arcona 370 en de al eerder genoemde Deense X-37. Op de basisprijs van 179.900 euro komt nog het transport naar Nederland, een niet te verwaarlozen 9900 euro. De berekende standaardluxeprijs komt zo rond de 213.000 euro. Een acceptabel bedrag, voor een cruiser/racer van deze orde
Specificaties
Titel | |||
---|---|---|---|
Liefde van overzee | Nummer | Jaargang | |
04 | 2006 | Merklogo | |
Merk | Type | ||
C&C 115 | onbekend | Testomstandigheden | |
Oosterschelde, Wind ZW3/4 | Fotograaf-foto | ||
Tekening | |||
Ontwerp | Bouw | ||
Tim Jackett | Novis Marine | Leverancier Nederland | Leverancier Belgie |
C&C Yachts Benelux | C&C Yachts Benelux | Lengte romp | Lengte waterlijn (Lwl) |
11.50 | 10.10 | Rompmateriaal | Breedte romp (Bmax) |
Polyester | 3.63 | Kielsoort | Diepgang Standaardkiel |
Vinkiel | 2.03 | Diepgang | Waterverplaatsing | Ballast (Kielgewicht) | Masthoogte boven waterlijn |
onbekend | 6.125 | 2100 | 18.21 | Aandewinds zeiloppervlak | Bijgeleverde zeilen |
84.00 | onbekend | I | J | P | E |
15.90 | 4.42 | 15.04 | 4.98 | Motormerk | Motortype | Motorvermogen | Motortoevoeging |
Yanmar | onbekend | 28 | onbekend | Inhoud brandstoftank | Inhoud watertank | Inhoud vuilwatertank |
98 | 265 | 45 | Douche | Hutten | Slaapplaatsen | Slaapplaatsen maximaal |
onbekend | 2 | 4 | 6 | Stahoogte bij luik | Stahoogte bij hoofdschot |
onbekend | onbekend | Prijs vanaf | Prijs-vanaf-toevoeging | Standaardluxeprijs | Standaardluxeprijs-toevoeging |
179900 | onbekend | 213000 | onbekend | Specificatietoelichting |
De standaardluxeprijs is berekend ten behoeve van de prijsvergelijking. Hierbij zijn alle extra’s berekend, die een andere importeur bij de prijs in rekent. Vaak zijn de toevoegingen in uw ogen misbaar. U zult dus in de praktijk minder kwijt zijn dan onze standaardluxeprijsberekening aangeeft. In deze standaardluxeprijs zijn ondermeer de volgende voorzieningen standaard: koolstof mast en giek, Harken rolreefinrichting voor de genua, oven, koelbox, boiler. vuilwatertank. De extra’s boven de ‘prijs vanaf’ zijn de volgende: 230 walstroom met omvormer, extra accu, radio/cd-speler, gps, marifoon, elektrische ankerlier, 2 extra lieren voor de spi-uitrusting, verwarming, basisset dacron zeilen, zeilhuik, buiskap, antifouling, klapschroef, transport naar Nederland. |