Nieuws

Volvo steunt bond en zeiltalent

Het ondersteunen van aankomend talent en het verlagen van de drempel voor nieuwkomers in de sport. Dat zijn de kernpunten van het Volvo Talent Support programma. En dit programma is het belangrijkste onderdeel van de vierjarige sponsorovereenkomst die Volvo Cars Nederland en het Watersportverbond hebben gesloten.

08:37

Het ondersteunen van aankomend talent en het verlagen van de drempel voor nieuwkomers in de sport. Dat zijn de kernpunten van het ‘Volvo Talent Support programma’. En dit programma is het belangrijkste onderdeel van de vierjarige sponsorovereenkomst die Volvo Cars Nederland en het Watersportverbond hebben gesloten.


Volvo was al sponsor van de vorig jaar gelanceerde Stichting Nationaal Jeugdzeilplan. Dankzij dit initiatief krijgen talentvolle jeugdzeilers beschikking over Yngling wedstrijdboten. Deze stichting, het Watersportverbond en Volvo Cars Nederland hebben elkaar nu gevonden in het ‘Volvo Talent Support’ programma. Het initiatief zal met meer zeilklassen worden uitgebreid.


Bondsdirecteur Jan Kossen meldt in een persbericht: ‘We willen veel meer terug naar de bakermat van onze sport, de vereniging. Daar moet opgeleid worden, dáár moet de sport groeien. De resultaten op de Olympische Spelen Athene 2004 hebben ons ook geleerd dat we veel meer de breedte in moeten. Juist door die brede basis te steunen moeten er meer toppers in de toekomst komen. De steun van Volvo door het laagdrempelig beschikbaar maken van materiaal zal de sport geweldig steunen.’


Huib de Vries, Manager PR, Sponsoring & Events van Volvo Cars Nederland: ‘Met de Volvo Ocean Race hebben wij gekozen voor een langdurige associatie met de zeilsport. Het is dan logisch dat je ook de wortels van de sport steunt. Wij gaan voor toppers én talenten. Het plan om juist op verenigingsniveau de sport te ondersteunen via het beschikbaar stellen van perfect materiaal, sprak ons erg aan. We willen niet alleen de Olympische Kernploeg steunen, maar er juist ook toe bijdragen dat er meer aanwas komt. Vooral dan is kans op groei voor een sport en later medailles op de Spelen veel groter.’
De samenwerking tussen Volvo en de bond wordt begeleid door Trefpunt Sports & Leisure Marketing, onder aanvoering van Henri van der Aat.

Last modified: 7 september 2006
Sluiten