Nieuws

TE route ingrijpend gewijzigd

Het verkeersscheidingsstelsel boven de Wadden, in de volksmond de TE route (Texel-Elbe), wordt ingrijpend veranderd. Boeien worden geschrapt, Racons verwijderd en lichtkarakters worden gewijzigd...

14:37

Het verkeersscheidingsstelsel boven de Wadden, in de volksmond de TE route (Texel-Elbe), wordt ingrijpend veranderd. Boeien worden geschrapt, Racons verwijderd en lichtkarakters worden gewijzigd. In de rubriek Almanak staan elke maand de Berichten aan Zeilers, evenals achterin het tijdschrift. Deze wijziging is zo ingrijpend dat we hem alvast doorgeven. Overigens zullen de wijzigingen op de nieuwe Hydrografische kaarten al zijn ingetekend en komen er nieuwe zeekaarten voor de ‘echte’ zeekaarten. De originele afbeeldingen en tekst uit de Berichten aan Zeevarenden staan hieronder.

De oude situatie:
<a href=Klik hier om te vergroten” border=”0″ />

De nieuwe sitatie:
<a href=Klik hier om te vergroten.” border=”0″ />

De originele tekst:

*58(P) TERSCHELLING-GERMAN BIGHT TSS. EAST FRIESLAND TSS. WEST FRIESLAND TSS.
BRUINE BANK TSS. OFF VLIELAND TSS. BETONNING.
In de genoemde TSS wordt een uitgebreide betonningswijziging
uitgevoerd. Deze is gepland gereed te zijn medio april 2003. De
genoemde posities zijn in WGS-84.
1. De volgende boeien worden geschrapt, op:
a. ± 53-59,96N 4-45,92E, WF 5;
b. ± 53-46,67N 4-19,92E, WF/E;
c. ± 53-31,81N 5-23,02E, TE 3;
d. ± 53-38,95N 5-16,49E, TE 4;
e. ± 53-33,67N 5-32,60E, TE 5;
f. ± 53-40,82N 5-26,08E, TE 6;
g. ± 53-35,52N 5-42,17E, TE 7;
h. ± 53-42,69N 5-35,67E, TE 8;
i. ± 53-37,37N 5-51,75E, TE 9;
j. ± 53-44,55N 5-45,25E, TE 10;
k. ± 53-39,22N 6-01,34E, TE 11;
l. ± 53-46,43N 5-54,87E, TE 12;
m. ± 53-41,07N 6-11,03E, TE 13;
n. ± 53-48,30N 6-04,48E, TE 14;
o. ± 53-50,17N 6-14,10E, TE 16;
p. ± 53-25,95N 4-31,75E, VL 4;
q. ± 53-32,92N 4-49,40E, VL 6;
r. ± 53-35,00N 4-58,16E, VL 8;
s. ± 53-28,12N 5-03,92E, VL 9;
t. ± 52-54,12N 3-21,92E, BR 1;
u. ± 53-03,72N 3-18,62E, BR 2.
2. De volgende boeien worden gewijzigd, op:
a. ± 54-00,31N 4-21,32E, FR-A, Racon wordt verwijderd;
b. ± 54-08,26N 5-59,92E, EF-C, Racon wordt verwijderd;
c. ± 54-04,91N 5-19,73E, EF-A, wordt vervangen door een
veiligvaarwaterboei: Mo(A)8s;
d. ± 54-06,64N 5-40,00E, EF-B, lichtkarakter wordt: Iso.4s;
e. ± 53-25,45N 4-53,90E, VL 7, lichtkarakter wordt: LFl.G.10s
3. De volgende boeien worden verplaatst, naar:
a. 53-29,60N 5-11,30E (± 2410m WSW), TE 1;
b. 53-26,40N 4-57,60E (± 4540m ENE), VL 7.
3/4
4. De volgende boeien worden aangebracht, op:
a. 54-01,90N 4-41,00E, veiligvaarwaterboei “FR-B”: Iso.8s;
b. 53-31,70N 5-01,50E, veiligvaarwaterboei “VL-E”: Iso.8s met
Racon (M);
c. 53-39,80N 5-21,50E, veiligvaarwaterboei “TE-A”: Mo(A)8s
met Racon (T);
d. 53-39,70N 5-41,50E, veiligvaarwaterboei “TE-B”: Iso.4s met
Racon (G);
e. 53-43,60N 6-01,50E, veiligvaarwaterboei “TE-C”: LFl.10s
met Racon (B);
f. 53-33,67N 5-32,60E, groene spitse lichtboei “TE 3”:
LFl.G.10s;
g. 53-37,80N 5-53,70E, groene spitse lichtboei “TE 5”:
Fl(3)G.10s;
h. 53-41,80N 6-13,80E, groene spitse lichtboei “TE 7”:
LFl.G.10s;
i. 53-32,92N 4-49,40E, rode stompe lichtboei “VL 4”:
Fl(2)R.10s
5. Van de kaarten 1037, 2593 en 1507 verschijnt een hernieuwde
uitgave. De overige zeekaarten worden per BaZ verbeterd. Van
1505 verschijnt een kleine druk. Deze wijziging wordt
verwerkt in de hernieuwde uitgaven van de Hydrografische
kaarten editie 2003.
N.B. Voor een overzicht van alle wijzigingen is een
informatieblad in deze uitgave opgenomen.
Betreft:
Ned. krt(n). : 1014(INT 1043); 1035(INT 1046); 1037(INT 1045);
1353(INT 1413); 1456; 1458; 1505(INT 1420);
1507(INT 1419); 1970; 2322(INT 1415); 2593(INT
1414).
Hyd. krt(n). : 1801.1; 1811.1; 1811.10; 1811.9; 1812.1; 1812.8.
Boekwerk(en) : HP 1 – Neth. Coast Pt., 2001,.
Bron : Nederlandse Kustwacht; BDS 1583/02.
*59 TERSCHELLING-GERMAN BIGHT TSS. EAST FRIESLAND TSS. WEST FRIESLAND TSS.
BETONNING.
Aanbrengen, de tekst,
“Grote betonningswijziging zie BaZ: 58(P)/03”, op:
a. 53-38,0N 4-46,5E;
b. 53-37,5N 5-30,0E;
c. 53-46,0N 6-14,0E;
d. 53-11,5N 4-17,0E;
e. 53-35,0N 5-19,5E;
f. boven N-rand op 4-22,5E;
g. 53-34,5N 5-15,0E;
h. 53-43,5N 6-00,0E.
Betreft:
Ned. krt(n). : 1035(INT 1046)[53/03](voor a); 1037(INT
1045)[617/02](voor b); 1353(INT 1413)[565/02](voor
c); 1505(INT 1420)[593/02](voor d); 1507(INT
1419)[617/02](voor e); 2322(INT 1415)[53/03](voor
f); 2593(INT 1414)[567/02](voor g,h).
Bron : Nederlandse Kustwacht; BDS 1583/02.

Last modified: 4 september 2007
Sluiten