De mogelijkheden voor surfers en zeilers om in Blauwestad (Groningen) aan te leggen worden aanzienlijk verbeterd. Er komen extra afmeerpalen en zogeheten trekkoorden onder bruggen. Ook krijgen surfers een drijvende steiger zodat het makkelijker wordt om in en uit het water te komen. Dit is het projectbureau Blauwestad overeengekomen met enkele gebruikers van het Oldambtmeer, waaronder de Zeilvereniging Oldambtmeer. De aanpassingen zijn voorjaar 2015 gereed.
Veilig aanleggen
:max_bytes(70000)/https%3A%2F%2Fwww.zeilen.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F12%2F2813671553-300x199.jpg)
Foto: www.blauwestad.nl