A A A

Overweeg te registreren
gast

Inloggen Registreren

Registreren | Wachtwoord kwijt?
Uitgebreid zoeken:

— Forum bereik —



— Vergelijk —



— Forumopties —




Wildcard gebruik:
*  komt overeen met een willekeurig aantal tekens    %  komt overeen met precies een karakter

Minimum lengte zoekwoord is 4 tekens - maximum lengte zoekwoord is 84 tekens

Onderwerp RSS
volvo penta md 2003 28 pk
27.06.2012
14:01
desire
Member
Forumberichten: 3
Lid sinds:
15.02.2012
Offline

Mijn vraag is of dat 3400 uren op de teller veel is voor dit motortype,de motor is zeer goed onderhouden

en draait perfect.

27.06.2012
14:27
Ton Aarts
NL

Moderator
Forumberichten: 782
Lid sinds:
03.01.2012
Offline

Welkom Desire,

In wat voor een boot staat deze motor, en wat is de rest van het verhaal erbij ?

27.06.2012
15:25
desire
Member
Forumberichten: 3
Lid sinds:
15.02.2012
Offline

Dag Ton,het gaat over de aankoop van een LM 28 motorsailer van 1991 een zeer goed onderhouden schip

maar hoeveel uren gemiddeld kan dit type motor aan ?Gezien de prijs van de aankoop zou ik niet graag voor een verassing komen te staan.

het plan is met deze boot een grote reis te maken

27.06.2012
16:28
Ton Aarts
NL

Moderator
Forumberichten: 782
Lid sinds:
03.01.2012
Offline

Op basis van deze urenstand en deze informatie kun je maar bar weinig zeggen over de levensduur die de motor nog heeft.

Het kan zowel een prima motor zijn die nóg een paarduizend uur meegaat, als een motor die volgend jaar niet meer haalt …
Alleen een motorkeuring  kan daar duidelijkheid in brengen. Een smeerolieanalyse is ook nuttig als eerste indicatie en is eenvoudiger.

Als je meer zekerheid zoekt is dat het enige wat  ik je kan aanraden.

27.06.2012
16:48
desire
Member
Forumberichten: 3
Lid sinds:
15.02.2012
Offline

Hartelijk bedankt Ton ik weet nu al wat meer

28.06.2012
9:57
Ton Aarts
NL

Moderator
Forumberichten: 782
Lid sinds:
03.01.2012
Offline

Wat je zelf wel kunt doen: vragen naar alle rekeningen van de motor-onderhoudshistorie. 

Zonder jaarlijkse rekeningen en -documentatie hiervan kun je het 'zeer goed onderhouden' verhaal met een korrel zout nemen. Mét die info erbij lijkt het geloofwaardiger.

28.06.2012
21:52
vuuren1
Zwolle
Member
Forumberichten: 399
Lid sinds:
01.12.2011
Offline

Ton Aarts said

Wat je zelf wel kunt doen: vragen naar alle rekeningen van de motor-onderhoudshistorie. 

Zonder jaarlijkse rekeningen en -documentatie hiervan kun je het 'zeer goed onderhouden' verhaal met een korrel zout nemen. Mét die info erbij lijkt het geloofwaardiger.

Dat is een uitstekend advies en het minste wat je voor jezelf kan doen zonder later zeker te weten dat je in het ootje bent genomen.

In de praktijk (bij aankoopkeuringen) zijn de verhalen van de verkopende partij meestal heel erg fraai maar als er om papieren wordt gevraagd wordt het meestal stil.

Ofwel er volgt een aanvullend verhaal met -overtuigende- teksten, maar de gevraagde papieren komen meestal niet

Forum tijdzone: UTC 2

Grootst aantal on-line gebruikers ooit: 1029

Nu on-line:
2 Gast(en)

Nu op deze pagina:
1 Gast(en)

Top-schrijvers:

vuuren1: 399

: 220

broekie: 210

kees55: 207

chaea: 173

fatboy: 138

quichot: 122

rob art: 119

bejakruiser: 117

robg: 112

Gebruikers statistieken:

Gasten: 9

Leden: 8132

Moderators: 18

Beheerders: 1

Forum stat.:

Groepen: 5

Forums: 30

Onderwerpen: 13200

Berichten: 102781

Nieuwste leden: Bessie, Seahawk, vermeulen, Gerbenwelling, Ronschon, ggarmani, stefke66, Leo_Tholhuijsen, AquilaTop, Kcb1966

Moderatoren: Willem (0), Marinus (1), dijkman (0), Tim (0), Nynke Plaatsman (0), Ton Aarts (782), Benjamin (0), bubbelup (9), Eric van Staten (0), Ben Rutte (2), Stijn (0), Tessa (40), pieterhoman (0), Sjors Hemmen (0), Fettje Osinga (0), PieterJan (0), Niels van Dijk (0), peter.groeneweg (0)

Administratoren: administrator (0)

Adverteren | Contact | Copyright | Disclaimer | Privacy en cookiebeleid | © 2012 Sanoma Media Netherlands B.V..
Zeilen - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep